Šiuolaikiniai žaidimai ir jų ateitis (2)
Kompiuteriai nuo savo pirmtakų patobulėjo taip, jog sunku juos ir lyginti – tas pats ir su dauguma žaidimų. Kūrėjai turi daugiau galimybių kurti protingesnius veikėjus ir žaidimų gyventojus, pateikti žaidėjui realistiškesnę aplinką ir tikrovišką vaizdą, o vieta diske neberiboja įvairių įrankių ir priedų kiekio kompiuteriuose. Tačiau visa tai tik pradžia ypač dabar, po filmo Avatar, kai žaidimų kūrėjai prakalbo net apie 3D žaidimų kūrimą.
Nors, anot jų, technologijos dar nėra išsivysčiusios tiek, kad būtų galima pateikti tikrai gerą ir intriguojantį 3D vaizdo žaidimą, tačiau po tokios kelių filmų sėkmės, apie tai galvojama vis daugiau. Kaip pakeistų mūsų dabartinį supratimą apie žaidimus toks netikėtas posūkis? Ar neprisimintume tų senų filmų, kuriuose fantazuojama apie kompiuterius, kur žmonės užsideda ant galvų akinius ir savo rankų mostais ar panašiais dalykais juda po virtualųjį pasaulį?
Flash žaidimai
Tai puikus būdas praleisti savo laiką be reikalo. Tačiau tai ir užkrečia – kai kuriuos žaidimus gali įprast žaist nuolatos. O jų pagrindinė funkcija – užmušti laiką – sėkmingai vykdoma nukeliavus į kokią nors didesnę šių Flash tipo žaidimų talpyklą, kurioje kartais gali įrašyti ir savo surinktą rezultatą.
Šie žaidimai tapo populiarūs dėl to, kad nereikia diegti papildomų programų ar panašių dalykų, taip pat jie „pasileidžia“ ir senuose kompiuteriuose, kurie jau tikrai nepamatys naujausios Rainbow Six versijos. O jų paprastumas, atrodo, išsprendžia dar vieną anksčiau aptartą problemą. Jie taip pat nemokami ir neįpareigojantys – nepatiko, išjungei ir viskas.
Kita vertus, juose dažniausiai nėra istorijos, ko pasigenda užkietėję žaidėjai, o ta istorija ir azartas atsiranda užsiregistravus kokiame nors „aukštesnės klasės“ socialiniame tinkle.
Facebook įtaka žaidimams
Didžiausias socialinis tinklas savo vartotojų laiką vagia ne tik bereikšmėmis grupėmis ar fanų puslapiais, bet ir itin populiariais žaidimais jame. Taigi, kuo šie žaidimai taip traukia vaikus ir suaugusius?
Juos žaidžiant atsiranda ta taip trūkstama grandis – istorija, o geriausias to pavyzdys Farmvillie. Čia ne tik plėtoji ir kuri savo fermą vis kildamas laipteliais aukštyn, tačiau savo rezultatais ir pasiekimais daliniesi su draugais. Tai puikus derinys siekiant išlaikyti vartotojus bei paskatinti juos dar daugiau žaisti. O laiko nustatyti įsipareigojimai pašerti gyvulius ar nuskinti jau užaugusius vaisius, kad jie nesupūtų, padeda ugdyti įpročius. Žaidimas tampa kiekvienos dienos ritualas, kurį atlieki su noru ir vedamas tos pačios konkurencijos kuo greičiau praplėsti fermą, kad galėtum dar daugiau laukų užsėti daržovėmis.
Kalbant apie Facebook žaidėjus, jų jau priskaičiuojama milijonais, todėl negalime teigti, kad tie iš pažiūros gana paprasti žaidimai turi kokią nors įtaką visai jų rinkai. Mikromokėjimai iš kurių Zynga (ZyngaPoker, FarmVillie, PetVillie kūrėjams) pavyko susikrauti didžiulius turtus tik rodo atsirandančias naujas tendencijas. Galbūt ateityje galėsime žaisti ir tokius GTA, kur norėdamas nusipirkti geresnį ginklą ar ką nors panašaus, galėsi mikromokėjimą atlikti be naršyklės ir kitų papildomų priemonių, nors žaidimų kūrėjai atrodo esantys tokie patys konservatoriai kaip ir muzikos įrašų kompanijos, kurios neieško alternatyvių būdų užsidirbti.
Esu įsitikinęs, kad pirmasis (geras) žaidimas žengęs šiuo nauju rinkos keliu (žaidimas nemokamas, o išlaikomas iš jame rodomų reklamų ir mikromokėjimų) gali susikrauti dar didesnį pelną nei pardavus vieną žaidimo pakuotę. Tuo pačiu būtų iš dalies susitvarkyta ir su piratavimu – banko sistemą visgi sunkiau apgauti nei paprastą žaidimo paleidiklį.
Žaidimų konsolės
Šioje srityje esu mažai patyręs mat mano paskutinė konsolė buvo su geltonomis kasetėmis, kurias pirkdavome turguje ir Mario tipo žaidimais. Tačiau žaidimų kūrėjams pabėgus savo kūrinius pardavinėti specialiai konsolėms net visiškai ignoruojant asmeninių kompiuterių vartotojus, būtina pakalbėti ir apie jas.
Taip, piratauti turint konsolę kiek sudėtingiau – reikia papildomai parsisiųstą žaidimą įrašyti į diską, bet viskas apeinama, o daugelis tų prietaisų „nulaužiama“ visokių mėgėjų, kurių pas mus apstu. Kadangi tai nauja rinka, manau, ir pats piratavimas nėra toks paplitęs, tačiau daugėjant žaidimams ir gerėjant konsolėms vis mažiau žmonių pirks tuos kompaktinius diskus ar kitomis priemonėmis naudosis diegdami savo žaidimus iš parduotuvių. O jau dabar Linkomanija.net puslapyje galima rasti nemažą kolekciją tokių piratinių žaidimų.
Kita vertus, žaidimų konsolėse dominuoja visai kitokie žaidimai. Čia taip pat galime sutikti naujausią GTA versiją, keletą kitų populiarių žaidimų, tačiau, kiek pastebiu, labiausiai orientuojamasi į paprasto valdymo žaidimus, kuriuose valdai savo mitinį herojų ir vaikštai po fantastinį pasaulį. Kiek kitokie, mano nuomone, įdomesni žaidimai dominuoja tokiuose įrenginiuose kaip Wii.
Dėl tokių žaidimų ir tokio jų valdymo tikrai verta pirkti atskirą konsolę bei už ją pakloti nemažus pinigus, tiek ir perkant žaidimus. To tikriausiai dar ilgai arba iš vis nesugebės asmeniniai kompiuteriai, dėl ko šios konsolės ir yra tokios populiarios.
Todėl galime daryti išvadą, kad konsolės skirtos kitokių pojūčių ir žaidimų norintiems žmonėms, taip pat pasiryžusiems mokėti daugiau už žaidimus ir įrangą jiems žaisti.
Komentarai
Iš esmės tas facebook’inių žaidimų užkabinimas yra blogas dalykas, kasdien matau kaip tam tikru laiku mano sesuo jungiasi prie facebook vien tam, kad susitvarkytu su savo ūkiu ir pabaigoje gautų kažkokį ten medalį, kitą dieną vėl tas pats tikslas…
O mintį su nemokamais žaidimais, kuriuose galima būtų pirkti geresnius ginklus, namus ar dar kažką tikrai palaikau, įdomu ar tik nebūtų pajamos panašios kaip ir dabar parduodant tuos žaidimus, kai dauguma žaidėjų vistiek naudoja piratinius.